Wednesday, April 7, 2010

Gardening ~**~ Jardinería


Where I live there used to live also a cute little kitty named Pépe, that used to use my front porch as his exclusive littler box. Pépe was so sweet and cute that I let him get away with murder...My porch though always looked terrible... but it was fun to have him around! Unfortunately, a couple months ago, Pépe and his family moved out and since then my porch has been looking terribly sad!

When I got unemployed I made a list with many projects and goals that I wanted to tackle; bringing my front porch back to life was one of them. Yesterday, I went to a local nursery and I bought many little plants to bring color and happiness to the entrance to my home.
I sort of went nuts and bought a bunch of flowers: yellow Violas, red, pink and white Begonias, red Verbena, Golden Fleece, a cool Adiantum Cuneatum fern, and cala lilies. There are all so cute!

Now, I can't wait to see them grow and perfume my porch in the warm Santa Barbara Summer nights!



En el lugar donde vivo había un precioso gatito que se llama Pépe pero que desafortunadamente usaba mi porche como su excusado! Pépe es tan dulce y lindo que desde luego le dejaba hacer lo que quería, aunque mi porche siempre estaba en un estado lamentable pero me encantaba su compañia!

Desafortunadamente, hace un par de meses que Pépe y su familia se mudaron y mi porche quedo sólo, triste y sin flores!


Cuando perdí mi trabajo hice una larga lista de projectos y de metas en las que quería trabajar, poco a poco las estoy logrando.

Una de estas metas era el restaurar la vida y la alegria en la entrada de mi casa y ayer lo logré. Fuí a un vivèro a comprar plantas para la entrada. La verdad es no me pudé controlar y comprè un montón: Violas amarillas, Begoñas rojas, rosas y blancas, Verbena roja, Manzanilla, un Helecho y Azuzenas blancas. Son todas tan hermosas!

Ahora estoy impaciente por que florézcan y perfumen mi porche en las cálidas noches de verano en Santa Barbara!

No comments:

Post a Comment