Monday, April 26, 2010

DIY Backpack ~**~ Mochila casera




I have found that carrying a backpack is the easiest way for me to run errands in my bike and for a while I’ve keeping an eye at the beautiful handmade ric-a-rac bags. However, at the over $100 price tag, I can’t get myself to buy one, although I really want one; they are truly beautiful little pieces of art.

Anyhow, as I wanted to save a buck to live according to my unemployment means, and I needed a backpack, I decided to attempt to make my own using the ric-a-rac concept as a source of inspiration.

I had an old bag ready for beautification, --one of those cheesy messenger bags that are given away at conferences, and I also had lots of colorful thread from my cross needlepoint projects. The only thing I had to buy was some pretty fabrics and ribbons with interesting patterns. I only spent about $10!

I did saw everything by hand and it took longer than I had though, about 10 hours! My fingers hurt so much towards the end but it was such a fun project!


This is end result:




Me he dado cuenta de que cuando voy a hacer recados con la bici me es más facíl si llevo una mochila y por un tiempo he estado mirando las preciosas bolsas y mochilas de ric-a rac que cuestan como 100 dolares por bolsa. Aunque me gustan a rabiar --pienso que son pequeñas obras de arte-- ahora no me puedo permitir una.

Para ahorrar y vivir dentro de acuerdo a mi vida de desempleada, decidí hacerme a mano mi propia mochila siguiendo como modelo de inspiración el concepto de ric-a-rac.

Tenía una bolsa vieja de esas que te dan en conferencias, -digase patito feo- lista para ser transformada en un bello cisne. Además tenía ya por casa hilos de colores de mis projectos de punto de cruz, por lo que sólo tube que comprar tela con bonitos estampados y lazos de colores. ¡Sólo gaste 10 dolares!



Lo cosí todo a mano y me llevo más tiempo del que pensaba, casí 10 horas! Al final me dolían los dedos de tantos pinchazos con la aguja y los alfiléres, pero la verdad es que me lo pase bien haciendo esta mochilita casera!


Este es el resultado final:

2 comments: