Wednesday, September 29, 2010

Road Bike ~**~ Bici de Carretera




After considering all summer long to ride a road bike being inspired by Meli and Veluria's experiences, I finally got the guts last weekend. I was up in the Monterrey Peninsula for a wedding and the hubby and I decided to rest bikes and do the 17 mile drive by bike. His plan was to get me tired so he didn't have to dance! His plan worked out perfectly, the heat, the hills and my lack of experience on a road bike left me completely wiped out!

Anyway, It was my first time riding a road bike and it was quite an experience! I loved going fast and how light the bike was in comparison to my vintage bikes. The bike was a rental though so it was not very well maintained, the harder was the brakes, by the end of the ride my hands were very tired....some of the hills were pretty big and it took me a while to climb them.

All and all it was a nice experience the ride was nice, I find myself considering the thought of getting a road bike...let's see!



Después de considerar durante todo el verano el montar en bicicleta de carretera al estar inspirada por las experiencias de Meli y Veluria finalmente el pasado fin de semana logre sacar el valor para intentarlo cuando estaba en la Península de Monterrey para una boda, asi que mi maridito y yo decidimos alquilar unas bicicletas para hacer las 17 millas en bicicleta. El plan de marido era cansarme para así que no tener que bailar! y su plan funcionó a la perfección, el calor, las colinas y mi falta de experiencia en una bicicleta de carretera me dejo sin aliento! Era mi primera vez andando en una bicicleta de carretera y fue toda una experiencia! Me encantaba ir rápido y lo ligera que es la bici a comparación con mis bicis antiguas. La bici que use era de alquiler, y no estaba muy bien mantenida, lo más difícil fue que los frenos estan mal ajustados y al final del paseo mis manos estaban muy cansadas .... algunos de los cerros eran muy grandes y me tomó mcuho tiempo para subirlos. Todos y todo lo que fue una experiencia agradable y me encuentro a mí misma considerando la idea de adquirir una bicicleta de carretera ... vamos a ver que pasa!

No comments:

Post a Comment